رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در کاهش نرخ بیکاری در کشور
کافی نت دریا
کافی نت دریا ،نبش چهارراه سبزی فروشان پاساژ الغدیر طبقه بالا.محمد صالحیانی مطلق

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در کاهش نرخ بیکاری در کشور

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که این استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال گذشته (95) با کاهش 4/4 درصدی، رتبه نخست کاهش میزان نرخ بیکاری در بین همه استانهای کشور شد.
به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در دیدار با برخی مدیران اجرایی و فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که نرخ بیکاری در این استان در سال گذشته با 4.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال 94 به 13.3 درصد رسید.
نرخ بیکاری سال 94 در کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد بود.
وی تصریح کرد که این استان در حالی دارای بیشترین درصد کاهش نرخ بیکاری در سال 95 در بین استان‌های مختلف کشور شد که همواره جزء رتبه‌های نخست تا سوم میزان نرخ بیکاری در کشور بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که اگرچه میزان نرخ بیکاری در این استان همچنان بالاست اما کاهش 4.4 درصدی در یک سال موفقیت و دستاورد بزرگی به شمار می‌رود.
خادمی، میزان کاهش نرخ بیکاری در برخی استان‌های کشور و مقایسه آنها با میزان کاهش در کهگیلویه و بویراحمد گفت که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان فارس از 12.1 درصد در سال گذشته به حدود 11.4 در سال جاری رسید.
وی ادامه داد که نرخ بیکاری در استان‌های قزوین، قم، لرستان و مازندران نیز به ترتیب از 11.7 به 11.6، 11.3 به 11.2، 13.3 به 13 و 12.1 به 11.6 درصد رسیده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که موضوع بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد همچون سایر معضلات و پدیده‌های اجتماعی چند عاملی است و نمی‌توان تنها یک عامل را دلیل اصلی در بروز این مشکل قلمداد کرد.
وی، عدم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در استان در سالیان متمادی، فقر و محرومیت تاریخی و حاکم در استان، ضعف سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی، کمبود زیرساخت‌ها به‌ویژه درحوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و نیز وابستگی شدید اقتصاد این استان به منابع دولتی و بانکی را دلایل عمده در ساختار معیوب اقتصادی و مسئله اشتغال در استان می‌داند.
آمارها نشان می‌دهد کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر همواره بین استان‌های یکم تا پنجم به لحاظ نرخ بیکاری بوده و اوج این نرخ در سال گذشته، با میانگین 17.7 درصد بود.
** سرمایه گذاری کلید حل معضل اشتغال
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شعار راهبردی سال جاری توسط رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال» گفت که مهمترین راهکار برای تحقق این مهم و حل معضل بیکاری در این استان فراهم کردن زیرساخت‌ها و شرایط برای امر سرمایه گذاری است.
خادمی یادآور شد که موضوع اشتغال و تولید، ظرف سال‌های گذشته یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت تدبیر و امید بوده و در سال 96 نیز با قوت و جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.
وی، عملکرد تیم اقتصادی و فعالیت و همراهی بخش خصوصی در استان را مثبت و در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت دانست و گفت که بدون مشارکت و پشتوانه مردم و امر سرمایه گذاری رونق تولید، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ممکن نیست.

 

با عضویت در تلگرام کافی نت دریا می توانید از آخرین خبرهای ثبت نامی های دانشگاهی و استخدامی ها و دیگر اخبار های مرتبط با کافی نت باخبر شوید .

جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید .

عضویت در تلگرام کافی نت دریا

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانلود مدرن ترين نرم افزار،موبايل،��ايانه،بازي،كل يپ و.... و آدرس salehie.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.